Pàgina d'inici » Dietari » És mentida que tots siguem dones

És mentida que tots siguem dones

Visc desaparegut, gairebé com un paràsit i dedicat al dolce far niente. De tant en tant, però, m’assabento de coses. De coses que en general no m’agraden. Tot això, per exemple, de les revoltes verdes i feministes que sembla que ara alguns vulguin vendre’ns. No em ficaré amb la cosa verda, tampoc no hi entenc gaire, però sí que em ve de gust dir que el que cal no és cap revolta feminista -al capdavall el feminisme és el contrari i l’angle oposat del masclisme- sinó que allò que de veritat ens fa falta, i molta, i amb urgència, és una revolta humanista, una revolta contra la ignorància i a favor d’éssers humans, homes i dones, lliures. Contra la ignorància, sí, que ho ha envaït gairebé tot. És d’ignorants, per exemple, promoure tot això de la llibertat d’expressió sense abans haver desenvolupat una veritable llibertat de pensament. Primer pensa (llegeix) i després, només després, parla. O escriu, o pinta, o fes música… I la llibertat de saber-te estar al teu racó, home o dona.

Tots som dones, diu que diuen ara a TV3 de cara a aquesta setmana que ve, del 8 al 14 de març. Quina mandra i quin desastre! Dediquem-nos, si us plau, a la veritable formació, a saber d’on venim i què coi hi fem, aquí, i de tot l’esforç que ha fet falta. Malgrat tantes i tantes coses mal fetes. I a fer el bé, naturalment. Jo no sóc d’eixe món de les corredisses i les trencadisses. No ho he estat mai. Perquè és clar que hi ha els drets. Però abans hi ha els deures. Algú els ho hauria d’explicar, a tota aquesta patuleia subdesenvolupada. I no és pas que vulgui parlar de política, en absolut. Perquè en aquest sentit sí que hi ha només dues coses que em mouen i em mouran: la llibertat del país i el fet que el català sigui d’una vegada imprescindible per viure-hi.

D’altra banda, humanisme i més humanisme. I sense més mentides. Perquè és mentida que tots siguem dones. És mentida. Que cadascú pensi d’ell mateix el que vulgui. Jo tan sols parlo per mi. I ho tinc claríssim: no sóc dona. Algú els ho havia de dir, @tv3cat!

1 thoughts on “És mentida que tots siguem dones

Deixa un comentari